Магазин

Аномально велике чи мале споживання: як вирішити питання, якщо обсяги спожитої електроенергії викликають сумніви

Під час зняття показань, кожен споживач одразу приблизно може оцінити чи коректний обсяг спожитої електроенергії відображається на електролічильнику. Якщо клієнт споживає щомісяця орієнтовно 250 кВт∙год, а на екрані, наприклад, 3 кВт∙год або 5000 кВт∙год, то очевидно, що щось пішло не так. Або, наприклад, рахунок за спожиту електроенергію надійшов на суму, яка значно перевищує очікувану, а показання були передані коректні і вчасно. Що робити і як вирішити такі питання, розповідаємо у матеріалі.

Щомісяця клієнти передають показання електролічильника, тому орієнтовно усі розуміють своє базове споживання електроенергії. Якщо ж рахунок надходить на занадто велику або неочікувано малу суму то, для початку, необхідно зрозуміти у чому причина. Чому так могло статись?

1. Несправний електролічильник

У момент зняття показань клієнти можуть самостійно перевірити, чи справно працює лічильник. Якщо обсяг спожитої електроенергії відповідає тому, на який клієнт звик орієнтуватись, значить все добре. Однак, якщо клієнт завжди справно передає показання, але помітив, що споживання є дуже великим або, навпаки, занадто малим, тоді йому варто звернутись до оператора системи розподілу, до мереж якого підключений будинок та поінформувати його про це. Клієнт може зателефонувати до контакт-центру ОСР або надіслати фото поточних показань. ОСР зафіксує звернення та за потреби може призначити контрольний зйом і перевірку лічильника, щоб визначити причини несправності. Потім ОСР здійснить перерахунок обсягів споживання, відповідно до причин несправності та періоду за котрий споживання фіксувалось некоректно.

2. Помилка при передачі показань клієнтом

Помилки у показаннях можуть бути не лише пов’язані з технічною несправністю лічильника, також клієнт може просто помилитись при передачі показань і вказати, замість 100 кВт∙год, наприклад, 1000. Тому варто обов’язково перевіряти введені показання перед відправкою. У разі помилки, саме при передачі показань клієнтом, перерахунок буде здійснено лише у наступному розрахунковому періоді, коли клієнт передасть фактичні показання з фото лічильника, або які зафіксує контролер оператора системи розподілу. 

3. Невчасна передача показань 

Передавати показання електролічильника клієнти мають щомісяця у встановлені терміни – за два дні до кінця місяця та протягом трьох днів наступного. Саме цей крок дозволяє клієнтам отримувати рахунки за фактично спожиту електроенергію. Якщо передавати показання хаотично або не передавати взагалі, то нарахування у такому випадку здійснюється за середньодобовим споживанням. Оскільки середньодобове споживання вираховується за формулою, з урахуванням споживання в аналогічний період минулого року, то сума у рахунку точно відрізнятиметься від очікуваної. 

4. Технічна помилка

Оператор системи розподілу передає обсяги спожитої електроенергії клієнтом постачальнику, який множить його тариф і виставляє рахунок. Якщо ж сталась технічна помилка і обсяги передані постачальнику не відповідають дійсності, то і сума у рахунку буде також неправильна. Якщо клієнт впевнений, що він передав показання правильно, то у такому випадку йому необхідно звернутись до ОСР для звіряння обсягів. Важливо розуміти, що постачальник може зробити перерахунок суми лише після отримання звірених обсягів від ОСР. 

«Техніка може давати збій, а люди можуть помилятись. Але все це ситуації, котрі можна спокійно вирішити. Для цього необхідно лише звернутись до оператора системи розподілу або постачальника, коли ви помітили помилку. В той же час, клієнтам важливо виконувати свої зобов’язання і вчасно передавати показання лічильника. На це є аж п’ять днів у місяці. Плюс у чатботах YASNO можна налаштувати сповіщення, які надійдуть, як період передачі показань стартує. Якщо передавати показання щомісяця вчасно, то це вже мінус один варіант, де сума може відрізнятись від фактичної», – сказав Сергій Коваленко, генеральний директор YASNO.